Information & köpevillkor

I korthet

Företagsinformation

Kofraboden.se ägs och drivs av Swesco Holding, organisationsnummer 559359-8682.

Kontaktinformation

Postadress: Första Vallåsgatan 12, 511 58 Kinna

Besöksadress: Sätragränd 2, 511 54 Kinna

Returadress: Sätragränd 2, 511 54 Kinna

Telefonnummer: Butik & kundtjänst 0320-357 27, må-fr 10-18, lö 10-15, tänk på att vi kanske inte kan svara om vi har kunder i butiken, försök då gärna efter en stund igen, eller skicka ett mejl.

E-postadress: info@kofraboden.se

Du behöver vara 18 år för att handla i vår webbshop. Om du är under 18 år behöver du målsmans tillstånd.

Pris och betalningsvillkor

Alla priser i webbshoppen anges i svenska kronor inklusive moms.

B2C – konsument

Konsumentkunder kan betala sin beställning med hjälp av de betalsätt Klarna erbjuder eller Swish direkt till vårt Swishnummer.

Vid betalning genom Swish får du instruktioner och swishnummer vid beställning och vi skickar din order när vi sett att Swishen kommit in. Detta är en manuell hantering och kan kräva en dag extra i hanteringstid.

B2B – avtalskund

Om du driver ett företag och vill göra större inköp till din butik kan du bli avtalskund. Kontakta oss på b2b@kofraboden.se för villkor och användarregistrering. Avtalskunder kan välja att betala direkt vid köp eller få en faktura med sin order, betalningsvillkor 10 dagar.

Leveranser

Vi hanterar ordrar löpande och beroende på orderingång och besökare i butiken kan hanteringstiden variera. Vårt mål är att skicka din beställning inom två helgfria arbetsdagar.

Frakt inom Sverige

Vi skickar din beställning med Postnord direkt hem till dig eller till närmsta utlämningsställe, beroende på paketets storlek.

I de fall det skickas till utlämningsstället får du information om uthämtning via Postnords app eller sms. 

Fraktkostnad är 59 kr, vi står för frakten på ordrar med ett ordervärde över 1000 kr.

Ej uthämtat paket

För ej uthämtade paket debiterar vi en returavgift på 250 kr. Varor som kommer tillbaka på detta sätt betalas tillbaka genom det ursprungliga betalsättet, med avdrag för returavgift enligt ovan och den ursprungliga frakten.

Personuppgifter

De personuppgifter du lämnar vid ditt köp hanteras av oss för att hantera din order. Utöver de uppgifter som lämnas till våra partner (Klarna för betalning, Swish för betalning, Postnord för leverans) delas dina uppgifter inte vidare med någon.

Vi förbehåller oss också rätten att göra minst ett utskick, så kallat nyhetsbrev, med erbjudande och information om nyheter. Dessa sker i vår regi, men kan innehålla erbjudanden från samarbetspartners. Du kan i varje utskick välja att avsluta dessa utskick.

Ånger- och returrätt

Som konsument har du ångerrätt när du handlar på distans. Det innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tog emot varan. Skicka ett mejl till info@kofraboden.se och berätta att du ångrat dig och kommer att returnera varan.

Vid åberopande av ångerrätt och retur står du själv för returfrakten, och försändelsen får ej skickas mot postförskott. Återbetalning för produkten/produkterna görs via det betalsätt du använt, och avdrag kan göras för värdeminskning i de fall varorna returneras i annat skick än ursprungsskick.

Du är skyldig att emballera returen väl, det går bra att använda den vadderade påsen/kartongen du fick produkten/produkterna i, var noga med att försluta väl och klistra/tejpa en lapp över din adress för att minimera risken för fel vid utdelning.

Skicka med en lapp med följande information:

  • Ditt ordernummer
  • Dina kontaktuppgifter
  • Gärna anledningen till returen – det är värdefullt för oss i vårt kvalitetsarbete!

Returadress: Kofraboden c/o Klutaboa, Sätragränd 2, 511 54 Kinna

Produkt och fabrikationsfel

Om det skulle visa sig att vi skickat en vara det är fel på ska du omgående ta kontakt med vår kundtjänst. Vi hjälper dig då med retur på vår bekostnad och eventuellt byte av produkt om så önskas. Skicka ett mejl till info@kofraboden.se och skicka med bilder på felet, det underlättar och snabbar på hanteringen.

Produktbilder och färgåtergivning

Vi gör vårt yttersta för att bilderna i vår webbshop återger produkten på bästa sätt. Dock behöver vi ändå reservera oss för att färgerna kan upplevas olika på grund av olika skärmars olika inställningar. 

Reservation

Vi förbehåller oss rätten att ändra i dessa köpevillkor när våra egna förutsättningar förändras, dessa ändringar meddelas endast genom uppdatering av villkoren på denna sida.

När det gäller produktbilder gör vi alltid vårt yttersta för att återge färger och mönster på bästa sätt, men färgåtergivning kan skilja på olika användares olika enheter vilket vi aldrig kan komma runt.

Ibland kan priser skilja sig mellan e-butiken och den fysiska butiken i Kinna, eller vårt deltagande på exempelvis mässor, på grund av olika kampanjer och erbjudanden.